Konečné hodnocení výsledků vzdělávání proběhne po prezentaci splněných úkolů na online nebo prezenčním workshopu po ukončení vzdělávací aktivity. Hodnocení bude obsahovat dvě složky:
A) hodnocení prezentovaného výsledku ostatními účastníky mobility
B) hodnocení prezentovaného výsledku mentorem, resp. pověřenou osobou
Hodnocení “A” proběhne bezprostředně po prezentaci daného účastníka, hodnocení “B” provede mentor, resp. pověřená osoba po ukončení workshopu.
Kritéria hodnocení “A”:
srozumitelnost prezentovaného tématu pro účastníky (z pohledu účastníka kurzu)
přínos tématu pro organizaci
přínos tématu pro účastníky (z pohledu účastníka kurzu)
nakolik je způsob zpracování tématu pro organizaci inovativní
Kritéria hodnocení “B”:
Hodnocení mentorem, resp. pověřenou osobou bude vycházet z prezentovaného výsledku, bude sice subjektivní, ale z pohledu mentora jako odpovědného představitele organizace je subjektivita přípustná. Hodnocení bude zaměřeno na aktivitu účastníka v průběhu mobility, přístup ke stanoveným úkolům, inovativnost předloženého řešení, použitelnost pro potřeby organizace. Hodnocení bude slovní.
Postup hodnocení “A”:
bude se jednat o hodnocení formou odpovědí na stanovené otázky ve škále 0-8, z čehož bude vypočten průměrný index. Vedením organizace byl stanoven minimální koeficient 75%, tzn. 6 bodů z 8 (8 je maximální hodnocení) pro celkový průměrný index. Jednotlivé otázky mohou získat i méně než 6 bodů, nikoliv však méně než 2 body. Sporné případy bude řešit mentor s daným účastníkem. Je v kompetenci mentora celkové hodnocení nebo hodnocení jednotlivých otázek revidovat a v odůvodněných případech upravit.
ojedinělé hodnocení mimo obvyklé meze (minimální i maximální) je mentor oprávněn zneplatnit.
pro hodnocení úspěšnosti je nutno dosáhnout celkového průměrného indexu minimálně 6,0 (z 8)
Postup hodnocení “B”:
mentor při slovním (subjektivním) hodnocení vezme v potaz aktivitu účastníka v průběhu mobility a jeho přístup k řešení úkolů (stanovených i průběžných, které vzniknou jako dílčí v průběhu mobility), zhodnotí změnu, která nastala vyřešením stanoveného úkolu (tzn. zda je řešení inovativní a prospěje organizaci) a reálnou možnost využití pro organizaci. Mentor ve svém hodnocení konstatuje, zda z jeho pohledu byla vzdělávací mobilita v případě daného účastníka přínosná a zda splnila svůj účel. Hodnocení mentorem nenabývá číselných hodnot, je však vodítkem pro mentora v otázce budoucí spolupráce s daným účastníkem a je součástí hodnocení daného účastníka jakožto pracovníka organizace.
Podmínkami pro uznání výsledků vzdělávání jsou:
100% účast na všech aktivitách vzdělávací mobility
účast na závěrečném online workshopu
splnění stanovených úkolů
odprezentování splněných úkolů
získání hodnotícího indexu minimálně 6,0
Pověřený zástupce vysílající organizace provede kontrolu prezenčních listin, ověří účast na závěrečném workshopu, zpracuje hodnocení prezentací jednotlivých účastníků a spočítá celkový hodnotící index. V případě, že účastník splnil všechny stanovené povinnosti a dosáhl dostatečného hodnocení, vydá mu vysílající organizace osvědčení o úspěšném absolvování vzdělávací mobility. Pokud účastník nedosáhne na uspokojivé hodnocení, bude s ním situace řešena individuálně, organizace může v odůvodněných případech rozhodnout o náhradním způsobu splnění povinností účastníka vzdělávací mobility.
Dokumentace potřebná pro uznání výsledků vzdělávání
prezenční listiny
účast na závěrečném workshopu (elektronická nebo prezenční forma)
podklady zpracovaných úkolů (prezentace, dokumentace apod. - elektronická forma)
hodnocení prezentace, hodnotící index (elektronická forma)
vyplněný online dotazník v online nástroji EU Survey
Dokumenty vydávané k uznání výsledků vzdělávání
osvědčení vydané hostitelskou organizací
osvědčení vydané vysílající organizací